IGA Icaruz: on-line aplikace pro správu povinných revizí
Každý smartphone promění v terénní čtečku všech typů identifikačních štítků, v on-line databázi (dostupné z mobilu i na PC) si pak přehledně a bez chyb pohlídáte termíny povinných revizí. To je zcela nezávislá aplikace IGA Icaruz.
Vítězíme díky technologiím
Nejsme nejsilnější druh na planetě, nemáme největší drápy, ani neběháme nejrychleji – naší konkurenční výhodou je schopnost přemýšlet (…jak si usnadnit práci).
Zatím poslední etapou evoluce chytrých nástrojů je digitalizace. Staré analogové – pro mladší ročníky dnes už „pravěké“ – technologie se transformují do nových, digitálních. Walkman i s milionem audiokazet, videopřehrávač s tisícem kazet, celou Národní knihovnu či foťák, který během vteřiny fotky sám “vyvolá” – to vše dnes nosíme v kapse…
Od papírového chaosu k digitálnímu pořádku
„Pravěkou“ technologií při správě revizí je archiv plný papírových šanonů. Kdysi to stačilo, dnes je to metoda pracná, těžkopádná a zranitelná vůči chybovosti lidského faktoru…
První etapou digitalizace správy revizí byly tabulky v Excelu, následovalo používání specializovaných programů uložených v jednom konkrétním počítači. Nevýhody stacionárního programu (riziko zničení dat spolu s počítačem, těžkopádné aktualizování přes diskety či jiná média) pak překonalo přesunutí evidence revizí do online (webové) aplikace.
Mobil jako terénní čtečka a kapesní archiv + v cloudu dostupný on-line archiv
V cloudu uložená a zálohová data jsou chráněna proti ztrátě, zničení, virům či krádeži. Online aplikace je z pohledu uživatele bezúdržbová, aktualizace běží na pozadí bez nutnosti zásahu či dodatečných nákladů. Navíc jsou data průběžně synchronizována a jsou tak v (téměř) reálném čase dostupná pro více uživatelů současně a na různých typech zařízení. Dosavadním vrcholem evoluce digitální správy revizí je pak propojení online (webové) databáze a chytrého telefonu jako terénní čtečky identifikačních štítků.
Umí přečíst všechny typy identifikačních štítků
Stáhnutím aplikace proměníte každý solidnější (NFC) mobil (tj. takový, kterým můžete platit „pípnutím“ v obchodě) ve čtečku všech typů identifikačních štítků a kapesní archiv revizních karet v jednom.
Jak to funguje? Telefonem načtete či „napípnete“ štítek (může to být cedulka s číslem, čárovým nebo čtverečkovým (QR) kódem, případně s moderním RFID nebo NFC čipem) a data se automaticky přenesou do on-line databáze (samozřejmě číslo z „pravěké“ cedulky budete muset naťukat ručně).
Pokud jde o nové zařízení, vyplníte příslušné údaje a vložíte je do systému. Pokud už zařízení v evidenci vedeno je, zobrazí se vám na obrazovce jeho evidenční karta.
Načtená data či provedené úpravy jsou v reálném čase synchronizovány do on-line archivu v cloudu. Zde jsou dostupné pro všechny pracovníky (kteří mají oprávnění k práci s databází) a to na všech typech zařízení (počítač, telefon, tablet).
Není třeba běhat do archivu – každý pracovník ho má pořád s sebou v kapse
V terénu, např. na dílně, tedy kdokoliv s telefonem s aplikací Icaruz může okamžitě vidět evidenční kartu a přesvědčit se, že daný vazák má platnou revizi. Lze ji tím na místě doložit auditorovi BOZP, jeřábník hned ví, že s ním může pracovat (a může si navíc v přiložených dokumentech ujasnit např. max. nosnost či teploty užití pro daný vazák atp.).
V aplikaci jde vytvářet časové přehledy nebo evidované položky dle různých kritérií filtrovat. Např. dle barev – zelená značí platnou revizi, oranžová její blížící se expiraci, červená pak revizi propadlou – a podle toho přímo z aplikace poptávat revizi pro vybrané položky nebo dodání nového vazáku.
Nezávislá aplikace – žádné dodatečné poplatky či “vypečené” podmínky titěrným písmem
Tuto šikovnou aplikaci jsme – na opakované podněty našich zákazníků – vyvinuli sami, pouze ve spolupráci se zkušenými softwarovými vývojáři z firmy Duxum. Předností naší aplikace tudíž je její úplná otevřenost – lze v ní bez omezení, podmínek či sankčních poplatků evidovat zařízení od jakéhokoliv výrobce či dodavatele.
Veškerá komunikace – ať už se týká poptávky revizí či vazáků, stanovení plánu revizí či třeba odborného poradenství může probíhat v chatu přímo v rámci aplikace.
Digitální pořádek šetří čas, nervy i peníze
Tolik stručné představení možností aplikace. Na začátku jsem mluvil o digitalizaci mj. jako o procesu, kdy se staré technologie stěhují k nám do kapsy a pracují za nás.
Znamená to tedy, že technologie za vás udělají všechnu práci, zatímco budete ležet v Karibiku s drinkem s paraplíčkem…? No, i když ta představa je lákavá, tak daleko ještě proměna sci-fi v realitu bohužel nepokročila…
Zatím vám můžeme nabídnout nástroj, pomůcku, která vám tu práci prozatím aspoň trochu usnadní a ušetří tak čas i peníze (v extrému, v případě kauz s prošvihlou revizí, i spoustu peněz a taky spoustu nervů).
Přes úskalí s počátečním seznamováním vás provedeme
Každý z nás má v telefonu nejméně jednu aplikaci, bez které si dnes už své fungování nedovede představit – a přitom počáteční seznamování s ní provázely výkřiky a klení…
Aby těch nervů nebylo zbytečně moc, stačí zavolat či napsat (viz kontakty níže), rád vás nastavením aplikace provedu, ukážu vám její možnosti a budete mít 30 dní zdarma na vyzkoušení.
Ceník a další informace najdete přímo na webu aplikace: icaruz.cz.
Budu se těšit na spolupráci.